You are here:-, سئو-تاثیر اشتراک اجتماعی و شبکه اجتماعی در سئو!

تاثیر اشتراک اجتماعی و شبکه اجتماعی در سئو!

بازاریابی رسانه های اجتماعی موضوعی است که چالش های بزرگی برای شرکت هاست اما امروزه تقریبا اجتناب ناپذیر است.

محتوای با کیفیت بالا در رسانه های اجتماعی که نه تنها انگیزه کاربران برای به اشتراک گذاری آن را به وجود می آورد،

بلکه همچنین می تواند بر روی بهینه سازی وب سایت شرکت توسط موتورهای جست و جو  تاثیر مثبت داشته باشد.

به اصطلاح “اشتراک اجتماعی”، یعنی به اشتراک گذاری محتوای شرکت در رسانه های اجتماعی، می تواند تاثیر مثبتی بر رتبه بندی وب سایت در گوگل داشته باشد.

با این حال، برای رسیدن به چنین اثرات، شما باید شبکه های اجتماعی مناسب را انتخاب کرده و به درستی آنها را مدیریت کنید.

“In eu ultricies lacus. Phasellus non ante nec neque imperdiet congue. Donec sed lectus eu mi tincidunt rhoncus non a metus. In hac habitasse platea dictumst”

در بخش های زیر، ما توضیح خواهیم داد که کدام یک از اثرمثبتی در اشتراک اجتماعی می تواند داشته باشد و چگونه می توانید از این پتانسیل های SEO استفاده کنید.

اثرات مثبت و خطرات اشتراک اجتماعی

رتبه بندی بهتر در Google از طریق اشتراک اجتماعی

گرچه گوگل مکررا ادعا می کند که به اصطلاح “سیگنال های اجتماعی” مانند لایک کردن، اشتراک و غیره اثر کمی بر رتبه بندی وب سایت دارد، بازاریابی رسانه های اجتماعی با کیفیت بالا خلاف این را نشان می دهد.

عملکرد رسانه های اجتماعی به عنوان یک سیستم توصیه جهانی است.

کاربران علاقه دارند که محتوا را، به اشتراک بگذارند و درمورد آنها نظر بدهند ابن برایشان جذاب است.

بعلاوه مثبت بودن سیگنال های اجتماعی یک پست باعث می شود که به احتمال زیاد کاربران در داخل و خارج از رسانه های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارند.

این می تواند لینک های ارزشمند تولید کند، که به نوبه خود تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی وب سایت شما در گوگل دارد.

یکی از مزایای مهم رسانه های اجتماعی این است که این می تواند در عرض چند ساعت در چنین شبکه هایی اتفاق بیفتد (بسته به تعداد پیروان).

با این حال، این به یک استراتژی رسانه ای متفکر نیاز دارد؛ زیرا پست های برنامه ریزی شده و اقدامات در شبکه های اجتماعی می توانند یک پایگاه ایجاد کنند که محتوای یک شرکت را به اشتراک بگذارد.

فروش بیشتر و افزایش اعتماد از طریق اشتراک اجتماعی

کاربران دوست دارند به اشتراک گذاشتن یک صفحه در فیس بوک را اگر محتوای آن برایشان جالب یا جذاب باشد .

بنابراین هرکدام از آنها مانند (یا سهم) یک مشتری بالقوه هستند، به همین دلیل محتوای محبوب در رسانه های اجتماعی نیز می تواند به فروش بیشتر منجر شود.

اگر کاربران یک پست خاص را به اشتراک بگذارند اعتماد به محتوای شرکت نیز افزایش می یابد.

دسترسی گسترده ای از محتوای جدید از طریق اشتراک گذاری اجتماعی

به خصوص برای وب سایتهایی که به صورت پویا محتوای تولید میکنند (مانند وبلاگها) فعال بودن در رسانه های اجتماعی ضروری است.
فقط در این روش خوانندگان می توانند بلافاصله درباره محتوای جدید مطلع شوند.
سپس سایت های دیگر می توانند این محتوا را سریع تر ببرند.
در بهترین حالت، این باعث ایجاد لینک های جدید می شود.
بنابراین، رسانه های اجتماعی می توانند به شما برای سرعت بخشیدن به رتبه بندی بالا در گوگل برای مطالب تازه منتشر شده کمک کنند.

خطر سقوط

علی رغم مزایا که در بالا ذکر شد، رسانه های اجتماعی نیز برای شرکت ها خطراتی را ایجاد می کنند.
و shitstorms قطعا یکی از بزرگترین خطرات فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی است.

در رسانه های اجتماعی واکنش های منفی به یک محتوا خیلی طول نخواهد کشید و نظرات منفی به سرعت نوشته می شوند زمانی که کاربران چیزی را دوست ندارند.

شرکت هایی که به طور واضح واکنش نشان نمی دهند، به زودی با یک شیفت و  صدها تن از نظرات منفی مواجه خواهند شد.

بنابراین، بهترین گزینه برای پاسخ به انتقاد منفی این است که سعی کنید نقاط نقد را حل کنید.

علاوه بر این، استراتژی رسانه های اجتماعی باید به خوبی برنامه ریزی شود تا برای کاربران محتوای مناسب و جالب فراهم شودو در نتیجه خطر ابتلا به شته ها را کاهش می دهد.

چگونگی از پتانسیل سئو در به اشتراک گذاری اجتماعی به بهترین نحو ممکن لستفاده کنیم؟

سفارشی کردن و برنامه ریزی محتوا

یک عامل مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک وب سایت، ارائه محتوای با کیفیت بالا به کاربران است.
این نیز در مورد شبکه های اجتماعی اعمال می شود.
محتوا در فیس بوک و توییتر بسیار مهم است به خصوص اگر آن  باعث انگیزه کاربران برای دوست داشتن و یا به اشتراک گذاری آن است.
بنابراين شرکتها همیشه باید از خود بپرسند که آیا یک پست باعث تشویق کاربران به اشتراک گذاری آن می شود یا خیر!
بنابراین مناسب برای شبکه های اجتماعی است.

برای صنایع سنتی مانند شرکت های بیمه یا بانک ها،این بسیار دشوار است زیرا آنها به ندرت محصولات جدیدی را گزارش می دهند.

اما چنین شرکت هایی نیز راه هایی برای استفاده از رسانه های اجتماعی پیدا کرده اند،برای مثال با دادن نکات در مورد موضوعات مختلف به پیروان خود.

به عنوان مثال، شرکت های بیمه اطلاعاتی در مورد پیشگیری از سرقت ارائه می کنند، در حالی که بانک ها راهنمایی در مورد چگونگی رسیدگی به پول ارائه می دهند.

بنابراین، بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز به تفکر خارج از هنجارهای معمول بازاریابی دارد،

که، با این حال، توسط کاربران قدردانی می شوند، تا جایی که اطلاعات متمایزتری از طریق رسانه های اجتماعی دریافت می کنند تا در وب سایت شرکت.

نگهداری منظم و برنامه ریزی استراتژیک محتوا

موفقیت در رسانه های اجتماعی، مانند بسیاری دیگر از اقدامات آنلاین، فوری نیست.
شما باید به طور منظم و درازمدت پروفایل ها و محتوا را در فیسبوک یا سایر شبکه های اجتماعی حفظ کنید تا بهترین نتیجه ممکن را در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به دست آورید.
همانند وبلاگ ها، شما باید دائما محتوای با کیفیت بالا را منتشر کنید که اشتراک گذاری vh تشویق می کند و بنابراین لینک های مهم ایجاد می کند.
برنامه ریزی استراتژیک محتوا نیز مهم است، زیرا هر نوع محتوایی ترافیک را در سایت خود افزایش نمی دهد.

By |2019-07-15T15:04:13+00:00اکتبر 11th, 2015|Categories: آموزش, سئو|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment