سئو تصاویر

سئو تصاویر ، علاوه بر متون مهمترین عناصر در وب سایت هستند.

آنها مزیتی دارند که راحت تر از متن درک می شوند و صفحات وب را جالب تر و جذاب تر می کنند.

علاوه بر این، تصاویر محصول اغلب برای تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان در فروشگاه های آنلاین تعیین کننده است.

بهینه سازی تصاویر

گوگل همچنین محتوای متن را با تصاویر بهتر از محتوای بدون تصاویر مقایسه می کند.

بنابراين محتوا با تصويري خوب، يك معيار رتبه بندي مهم براي يك وب سايت است.
بر این اساس، شما باید قطعا با بهینه سازی تصاویر در وب سایت خود (Image SEO) به عنوان بخشی از بهینه سازی وب سایت
خود به عنوان یک مسئله ی بسیار مهم اقدام نمایید.
سئو-تصاویر

“سئو تصاویر بخشی از سئو وب سایت شما به عنوان یک کل است، زیرا تصاویر می توانند محتوای با کیفیت بالا تولید کنند که به طور مستقیم بر رتبه بندی وب سایت شما در جستجوی عمومی گوگل تاثیر می گذارد.”

هدف از image seo

هدف از سئو تصاویر از یک سو، برای افزایش موقعیت عکس های شما در جستجوی تصویر Google و

در نتیجه ایجاد دید بهتر برای وب سایت شما است.

علاوه بر این، سئو تصاویر نیز بخشی از سئو وب سایت شما به عنوان یک کل است، زیرا تصاویر می توانند

محتوای با کیفیت بالا تولید کنند که به طور مستقیم بر رتبه بندی وب سایت شما در جستجوی عمومی گوگل تاثیر می گذارد.

جنبه های بهینه سازی

عوامل بر روی تصویر

اول از همه، تعدادی از عوامل مربوط به یک تصویر در سئو تصاویر وجود دارد.
این شامل اندازه فایل، فرمت و نام، اندازه تصویر و فرمت، URL و ساختار پوشه، محتوای تصویر و داده های EXIF است.
  • اندازه فایل: اندازه فایل تصاویر نباید بیش از حد بزرگ باشد تا بتواند کار خزنده Googlebot را تسهیل کند.

علاوه بر این، اندازه فایل تصاویر نیز بر سرعت بارگذاری وب سایت شما تاثیر می گذارد،

که به عنوان عامل اصلی رتبه بندی محسوب می شود و بنابراین باید به همان اندازه که ممکن است سریع باشد.

  • فرمت فایل: با توجه به فرمت فایل، فرمت های رایج از قبیل PNG، JPG یا GIF برای تصاویر توصیه می شود.

JPG برای عکس ها مناسب تر است، در حالی که PNG باید برای تصاویر و گرافیک مورد استفاده قرار گیرد

تا بتواند اندازه فایل ها را به همان اندازه کوچک نگه دارد.

  • نام فایل: نام پرونده تصاویر یک عامل مهم برای رتبه بندی تصاویر در جستجوی تصویر است.

بنابراین، باید کلیه کلمات کلیدی ضروری را شامل شود.

البته این باید با محتوای واقعی یک تصویر مطابقت داشته باشد که باید بتواند نام فایل را دقیقا همانطور که ممکن است منعکس کند.

برای تصاویر محصول، استفاده از نام دقیق مدل برای محصول توصیه می شود.

شما باید تا آنجا که ممکن است از کاراکترهای خاص اجتناب کنید.
توصیف دقیق محتوای تصویر توسط نام فایل آن نه تنها برای رتبه بندی خوب در جستجوی تصویر اهمیت دارد،

بلکه همچنین به Google کمک می کند که وب سایت شما را به طور مرتب طبقه بندی کند.

به عنوان مثال به جای یک نام فایل نامناسب مانند “image01.jpg”، 

یک نام محصول “sneaker-adidas-black-model123.jpg” برای یک محصول سیاه پوشیده از آدیداس،  استفاده کنید.

  • اندازه تصویر: اساسا، تصاویر بزرگ تاثیرات مثبت بیشتری بر جستجوگرها از وب سایت شما

نسبت به تصاویر کوچک (با توجه به اینکه اندازه فایل خیلی بزرگ نیست)خواهند داشت.

قاعده ی تصاویر را رعایت کنیم :

طبق قاعده حداقل 300 پیکسل برای یک طرف تصویر مناسب است.

عکس های بسیار کوچک مانند عکس های ریز به خوبی رتبه بندی نمی شوند،

اما اگر هنوز نسخه بزرگتر تصویر در هنگام کلیک بر روی آنها نمایش داده شود، هنوز هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • فرمت تصویر: فرمت مناسب 4: 3 است، زیرا این فرمت بیشتر مورد کلیک قرار می گیرد.

علاوه بر این، شما باید از فرمت های به اندازه ای بزرگ  اجتناب کنید، زیرا در غیر این صورت خطرجداشدن یک تصویر در یک طرف وجود دارد.

  • ساختار URL و پوشه: ساختار پوشه در URL یک فایل تصویر نیز باید به گونه ای باشد که  نام فایل مرجع تصویر

با تصویر مطابقت داشته باشد، به عنوان مثال www.onlineshop.com/smartphones/samsung/samsung-galaxy-s8.jpg

  • محتوای یک تصویر: به غیر از همه ویژگی های فنی یک عکس، نباید محتوای آن را برای جستجوگرهای تصویر نادیده بگیرید.

به عنوان مثال، Infographics باید به وضوح مرتب شده و تمام اطلاعات مربوطه را ارائه دهد.

به طور کلی محتوای یک تصویر همیشه باید با موضوع صفحه مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، شما باید از تصاویر منحصر به فرد و شخصی خود که در انبار موجود دارید استفاده کنید،

زیرا این نشانه ای از کیفیت است و وب سایت شما را از رقبای خود جدا می کند.

  • داده EXIF:داده EXIF اطلاعاتی است که در هدر یک فایل تصویری ذخیره می شود،

مانند تاریخ و محل عکسبرداری یا نام دوربین. اینها اغلب به صورت خودکار توسط دوربین ها ذخیره می شوند،

اما شما همچنین می توانید آنها را با برنامه های ویرایش عکس اضافه کنید.

اگر چه گوگل قادر به خواندن چنین اطلاعاتی از یک فایل تصویری است، اما تا به حال هیچ تاثیری در رتبه بندی وب سایت ندارد.

داده های مربوط به متا

  • محدوده یک تصویر: متن نزدیک به یک تصویر (مانند عنوان آن) یک عامل مهم برای تصویر SEO است،

زیرا به گوگل کمک می کند تا زمینه موضوعی یک تصویر را درک کند.

بنابراین باید کلیدی ترین کلید برای بهینه سازی باشد. این همچنین در مورد زیربندی بالای یک تصویر نیز صادق است.

  • موقعیت: تصاویر بسیار مناسب برای ارتقاء محتوای وب سایت شما هستند،

اما شما فقط باید آنها را در جایی که آنها در واقع مطابق موضوع صفحه خود هستند به کار ببرید.

  • صفت عنوان: صفت عنوان یک عنوان تصویر را تعریف می کند،

که وقتی که کاربران موس خود را روی یک تصویر حرکت می دهند، تعریف می شود.

به این ترتیب، عنوان برای Google  اهمیت کمتری نسبت به کاربران دارد.

این باید محتوای تصویر را به طور خلاصه و اطلاعاتی توصیف کند. علاوه بر این، مهمترین کلیدواژه ها برای تصویر نیز باید در اینجا ذکر شود.

  • خصیصه Alt: ویژگی alt مشخص متن که نمایش داده می شود زمانی که یک تصویر را نمی توان بارگذاری کرد،

به عنوان مثال به دلیل مشکلات سرور یا اتصال اینترنت بد کاربران.

علاوه بر این، به گوگل برای  طبقه بندی موضوعی یک تصویر کمک می کند.

بنابراین، مهم است که این متن کوتاه نشان دهنده محتوای یک تصویر و مهمترین کلمات کلیدی آن است.
در هیچ شرایطی،تنها عنوان تصویر را کپی نکنید، زیرا این امر به Google نشان می دهد که شما در طراحی وب سایت خود اهمیتی نمی دهید.

علاوه بر این، شما باید عناصر بصری یک تصویر (به عنوان مثال رنگ یا الگو) را به عنوان و ویژگیهای alt خود اضافه کنید،

زیرا کاربران اغلب چنین خواصی را جستجو می کنند (به عنوان مثال “کفش های سیاه”).

  • نشانه ها: نشانه ها، به عنوان مثال با schema.org می تواند خزیدن و طبقه بندی یک تصویر توسط موتورهای جستجو را آسان کند .
  • برچسب img: شما می توانید اندازه تصویر را در اینجا وارد کنید تا سرعت بارگذاری یک فایل تصویر را افزایش دهید.
2019-07-28T14:55:45+00:00