You are here:-, سئو-چرا باید از عنوان برای وب سایت خود استفاده نماییم؟

چرا باید از عنوان برای وب سایت خود استفاده نماییم؟

عنوان ها یک عنصر مهم از هر وب سایت هستند، زیرا آنها محتوا و متن را در یک روش معنادار و سلسله مراتبی شکل می دهند.

به این ترتیب آنها به طور قابل توجهی محتوا را برای خواندن آسان کاربران آماده می سازند .

هنگامی که کاربران از یک صفحه وب بازدید می کنند، اغلب متن ها را در این صفحه با استفاده از عناوین به سرعت مطالعه می کنند تا موضوع اصلی محتوا و ارتباط  بین محتوای صفحه را پیدا کنند.

“عنوان H1 مهمترین عنوان در یک صفحه وب است. بنابراین، باید کل محتوای یک صفحه را خلاصه کرده و مهمترین کلمات کلیدی SEO را در ابتدا داشته باشید.”

این کار مشابه با موتورهای جستجو است.

سرفصل های یک صفحه، ابزار مهم برای گوگل است تا یک نمای کلی از محتوای صفحه و وزن زیرمجموعه های آن را بدست آورند.

بنابراین، عنوان ها به طور قابل توجهی در درک بهتر موتورهای جستجو کمک می کنند.

علاوه بر این، گوگل وزن بیشتری را در کلمات کلیدی در سطوح یک صفحه وب قرار می دهد.

بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی مهم در سرفصل ها عامل مهم رتبه بندی برای SEO است که باید قطعا در هنگام طراحی و بهینه سازی وب سایت خود آن را در نظر بگیرید.

در بخش های زیر، ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه عنوان هارا در HTML تعریف کنید و آنچه که باید در هنگام انتخاب عنوان برای جستجوگرها و کاربران در نظر بگیرید.

چگونه عنوانهای HTML را تعریف کنیم؟


در کد HTML یک وبسایت، عنوانها توسط تگ های HTML خاص تعریف می شوند که دارای شش سلسله مراتب از عنوان های موجود هستند یعنی H1-H6.

H به معنای “عنوان” است و تعداد بیانگر اهمیت عنوان است، به این ترتیب ارتباط از H1 به H6 کاهش می یابد.

این تگ های عنوان HTML مانند این است:

H1 heading

 

H2 heading

 

H3 heading

 

H4 heading

 

H5 heading

 

H6 heading
 
 

مثال


برای اینکه همه چیز را روشن تر کنیم، در اینجا یک مثال کوچک داریم:

تصور کنید یک صفحه وب حاوی متن در مورد انواع مختلف کفش است.

عنوان H1 این صفحه، در این مورد، “کفش” خواهد بود.

سپس، تقسیم به فصل می تواند ساخته شود، و در نتیجه دو عنوان H2 عنوان “کفش برای تابستان” و “کفش برای زمستان”.

سپس این دو فصل را می توان بیشتر تقسیم کرد به طوری که شما می توانید عنوان های H3 عنوان مانند “صندل”، “کفش پاشنه دار” یا “کفش بدون پاشنه ” در بخش مربوط به کفش برای تابستان پیدا کنید.

هنگام انتخاب عنوان برای جستجوگرها و کاربران چه چیزی را باید در نظر بگیریم؟

در زیر برخی از نکاتی که باید در هنگام انتخاب عنوان برای جستجوگرها و برای بهینه سازی برای کاربر در نظر داشته باشید را می بینید.

 
عنوان H1
عنوان H1 مهمترین عنوان در یک صفحه وب است. بنابراین، باید کل محتوای یک صفحه را خلاصه کرده و مهمترین کلمات کلیدی SEO را در ابتدا داشته باشید.
علاوه بر این، باید علاقه کاربران به محتوای وب سایت را افزایش دهید.
هر صفحه وب باید فقط یک عنوان H1 داشته باشد، زیرا گوگل آن را برای شناسایی موضوع یک صفحه استفاده می کند.
همچنین می تواند اتفاق بیفتد که گوگل از عنوان H1 به عنوان یک صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند.

علاوه بر این، عنوان H1 شما نباید بیش از حد کوتاه و نه خیلی طولانی باشد.
شما می توانید حداکثر 80 کاراکتر را به عنوان راهنما برای SEO خود استفاده کنید.
در غیر این صورت، خطر وجود دارد که گوگل عنوان شما را به عنوان کلمات کلیدی که ممکن است برای SEO شما بد باشد، تفسیر کند.
 

جنبه های عمومی هنگام انتخاب عنوان برای جستجوگرها و کاربران

اساسا، عنوان ها همیشه باید با محتوای یک صفحه مطابقت داشته باشند و در صورت امکان شامل کلیدی ترین کلمات کلیدی برای جستجوگرها باشند.

با این حال، این کلمات کلیدی باید همیشه محتوای واقعی یک پاراگراف را منعکس کند.
در غیر اینصورت، شما می توانید عنوان هایی برای جستجوگرها ایجاد کنید که برای کاربران ارزشی ندارند اما صبر کنید.
گوگل این نوع از کلمات کلیدی را برای جستجوگرها به رسمیت می شناسد و مجازات می کند.
 اساسا، شما می توانید وب سایت خود را به عنوان یک سند Word  تصور کنید.
درست مثل سند یا صفحه ی ورد، شما باید صفحه خود را به پاراگراف ها با عنوان های HTML معنی دار تقسیم کنید، بنابراین بایستی با منطق و سلسله مراتب آن را ساخت.
 

چیز دیگری که باید برای جستجوگرها درنظر بگیرید عبارت است از پیروی صحیح، ترتیب نزولی برچسبهای عنوان HTML، یعنی

ابتدا H1، سپس H2، سپس H3، و غیره بایستی استفاده شود.

سطح سلسله مراتب ممکن است حذف شود (به عنوان مثال H4 ممکن است H2 را دنبال نکند، H3 را حذف کنید).
همچنین، شما همیشه باید تعداد برچسب های عنوان را در رابطه مناسب با مقدار کل متن انتخاب کنید.
 در حالی که عنوان های بیش از حد دیگر برای کاربر ارزشمند نیستند، تعداد کمی از عنوان ها  نیزمی توانند متن را گیج و دشوار  برای درک کنند.

یکی دیگر از جنبه های مهم که اغلب نادیده گرفته می شود، این است که برچسب های عنوان تنها باید برای نشانه گذاری معنایی متن در HTML استفاده شود و نه برای تنظیم اندازه فونت و غیره.

طرح بندی و اندازه عنوان ها می تواند از طریق CSS بعدا سازگار باشد.

 

By |2019-06-20T14:38:39+00:00اکتبر 11th, 2015|Categories: آموزش, سئو|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment